dinsdag 15 maart 2011

WIP afl. 2

Vandaag weer een hoop knipwerk verricht. Eerst van de voering alles geknipt. LET OP: leg wel eerst deel 6 en 7a+b aan elkaar. Het staat heel duidelijk in het ebook maar toch was ik het vergeten, waardoor ik het nog een keer moest doen. Gelukkig had ik genoeg van de stof. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;-)
Daarna de stukken van de buitentas op plakkatoen gelegd en geknipt en daarna de voering en wat andere delen op fiberfill. In het ebook staat opstrijkbare volumevlies maar dat hadden ze niet in de fournituren shop hier, was uitverkocht. En de fiberfill had ik nog liggen. Moet morgen alleen een stuk bijkopen want ik had niet genoeg. De bodem moet nog voorzien worden van de fiberfill.
Tip: Ik heb alle losse deeltjes eerst van een klein beetje tijdelijke lijmspray voorzien en ze daarna op de plakkatoen of fiberfill "geplakt". Hierdoor bleven ze goed zitten en hoefde ik niet de spelden enzo. Ik kon er zo netjes omheen knippen. Let er dan wel op dat je de verkeerde kant van de stof al op de plakkant legt dan kan je daarna zo in een keer door naar de strijkbout.


Morgen en overmorgen moet ik werken dus zal er geen WIP-verslag zijn ;-) Die krijgen jullie vrijdag weer van me!

Liefs Jeannette

Geen opmerkingen: